Alla inlägg under juni 2008

Av a m - 29 juni 2008 23:32

 Jag orkar tyvärr inte skriva något idag, så ni kan ju avnjuta dessa frågor till nästa gång vi ses, btw, kolla tiden på inlägget..




Varför skruvar man ner volymen på bilradion när man inte riktigt hittar?


Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut?


Varför måste man boka tid hos en synsk?


 Var tar den vita färgen vägen när snön smälter?


Om du lyckas få upp en bil i ljusets hastighet, vad händer då om du tänder lycktorna?


Om kärleken är blind varför är det då så populärt med sexiga underkläder?


Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?


Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

Av a m - 25 juni 2008 17:43

EMMA IGELSTRÖM, Jag saknar dig redan..<3

Av a m - 25 juni 2008 17:41

 Hej mina vänner, ovänner, kända och okända

Dagen har varit ganska braa. Den började som vanligt 08.00 med fotbollsskola, (nu är det mindre än hälften kvar =)). Efter den åkte jag och pappa ut mot Njurunda, förbi bommen bort förbi bergafjärden där pappas poolare kjäll bygger hus, väldigt nice blir det :) efter det drog jag och pappa en lunch hos thai i bommen sen hoppade jag på bussen in till stan. Hittade ett par jeans och lite annat smått&gott, helnöjd

Ikväll hade jag bara tänkt att ta det lungt, har somsagt en väldigt viktig match imorn såå det blir inge rajtantajtan för angelica ikväll!

På fredag lämnar jag njurunda och drar 7 mil inåt i landet, destination Ljungaverk. Sabina ska få lära mig allt hon kan, jag längtar! =)<3


Sry att jag inte lägger in nya inlägg så ofta, det är nu jag börjar ångra mig att jag startade upp bloggen igen, det känns meningslöst att skriva när jag inte har någon fantasi... menmen ibland kan det ju vara riktigt roande.

Jag ska väl försöka nötta fingertoppar ett tag till :)


hejhoppgummisnopp!



Av a m - 23 juni 2008 19:49

Dagen idag kan jag sammanfatta som helt fktup'!

Dagen började kl. 08.00 då det var dags att snöra på sig fotbollsskorna och släpa sig 30 meter upp mot Svartviks IP där jag ska agera en gratis arbetande coach för barn mellan 5-9 år denna vecka. Det var äckligt kallt och blött ute och jag var redan då less som få. Men de små "solstrålarna" fick mig på ganska bra humör med sina sockersöta leenden, trots allt. När jag efter 2 timmar begav mig hem, tittade solen fram ur sin gömma, jag slängde av mig kläderna och satte mig på altanen. Efter ca. 5 min gick solen i moln, åskan dundrade och regnet piskade hårt mot rutorna. Jag menar, skulle jag ha väntat mig något annat..?

 Jag hade träning ikväll, solen hade återigen tittat fram men även denna gång skulle den lyckas bedra mig med sitt falska leende. Solen sken när jag lämnade min ljusblå villa med min röda rox, solen sken även under hela träningen vilket var uppskattat! Efter träningen när jag duschat öppnade jag dörren ut från omklädningsrummet och fick genast tårar i ögonen. Regnet bara öste ner och jag hade ingen jacka(!!!) kuk sa jag som vanligt och gick med tunga steg mot min moped, lade handuken på sitsen och rullade hem. Väl hemma var jag lagomt blöt och kall, jag stänger garageporten och går upp, kollar ut genom fönstret och ser att det har slutat regna.. ASSÅ VA?!


Dock vet jag vad allt detta beror på, världen hatar mig idag och det är bara för att den är den 23:e idag! Jag är helt jävla säker. Siffran är så jävla äcklig. Jag såg the number 23 vilket jag inte borde ha gjort för jag var psyk redan före, men siffran finns seriöst överrallt. Jag kan inte tänka på något annat, om jag sitter på moppen räknar jag ut reg skyltar på bilar tills det blir 23, klockslag, födelsedagar... rubbet! se inte filmen!


(..jo förresten, gör det)


Kul dag, ha? kommer kanske ett till inlägg senare,

chaa!

Av a m - 22 juni 2008 22:37

 För en dryg månad sedan (snabb tjej..) bestämmde jag mig för att göra comeback och börja skriva blogg igen. Mina trogna fans fick äran att bestämma min nya blogg-titel genom en omröstning på min välbevakade bdb. Det rullade in förslag (3 st..) och Sabina Dahlin blev den som kom med det mest ruttna förslaget; MyhttarN som jag konstigt nog blev helt förälskad i. Så nu är jag här igen med en ny blogg, en skön blogg-titel och ett fungerande tangentbort så nu finns det ingen återvändo. Dock tror jag att mitt första inlägg kommer att göra er besvikna med tanke på att jag inte sovit riktigt på ett x antal dagar, jag är helt slut i huvudet och kommer inte kunna tillfredställa er så mycket som ni hoppats på. Men jag får ta det jag har och göra ett tappert försök med att tillverka ett inlägg som får hela Sverige att sjunka lågt och be om mer.


Nu var det länge sedan vi pratades vid jag och bloggen. Konstigt nog har jag inte saknat den, tvärt om. Det har varit ganska skönt att slippa gripas av panik varje dag jag missat skriva ett inlägg eller när jag är helt fantasilös och inte får ner en rad,. Nu kanske ni undrar vad fan jag gör här om jag nu tycker att det är så jobbigt, men det är nämligen så att jag har en vän vid namn Sabina som har bönat och bett som en jude vid mina fötter i snart 5 månader om att jag ska starta upp bloggen igen, jag vill självklart inte göra henne besviken, jag tål verkligen inte att se henne ledsen.. so here i am! skämt åsido..

det har kliat i mina fingertoppar hela vintern och våren men jag har inte lyckats fått tummen ur arslet och gjort något åt saken. Men nu helt plötsligt en ljummen söndagkväll i juni, när vännernas bilder på bdb var klartittade, bara tattare inne på msn, godiset var slut och jag var för trött för att sova så slog det mig; jag skriver ett blogginlägg!

Satte.. då vet ni!


Vi hörs nog imorn, ska sova

Hejs!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards